2010/01/22

Estadístiques sobre la població de Catalunya

Una de les meves aficions quan estic avorrit, com avui, és la consulta d'estadístiques. Tant esportives, com per exemple els màxims golejadors del futbol, les múltiples estadístiques del bàsquet, com de dades basades en la població, l'economia, etc. Sobre aquestes últimes les webs que més consulto més són:
  • L'IDESCAT, amb estadístiques de Catalunya
  • Una web no oficial que vaig descobrir que conté estadístiques mundials de tot tipus
Avui he trobat, a l'IDESCAT, la projecció de població per a Catalunya per al 2021 i 2041. És interessant de fullejar-la. A l'escrit hi he trobat la piràmide de població de Catalunya a l'any 2008. La poso aquí en una imatge.


Hi observo quatre coses (potser m'equivoco):
  • El queixal corresponent a l'època de la guerra civil i l'inici de la postguerra.
  • Una disminució de la natalitat dels anys 90 i un augment en els últims anys.
  • L'efecte de la vinguda d'immigrants joves en edat de treballar buscant noves oportunitats.
  • Que la proporció homes/dones s'inverteix al llarg dels anys. Hi ha més homes joves que dones, però en canvi hi ha més dones grans que homes.

Comentari que no ve al cas. La piràmide de població catalana em recorda l'arbre que hi ha dibuixat a la bandera del Líban. Una mica sí que s'assemblen, oi?